Reklam

MEP (MASKO Exclusive Project)

Müşterisine kaliteli ve güvenilir bir ortamda mobilya alışverişi için sağlıklı koşulları oluşturan dünyanın en büyük kenti MASKO, MASKO Exclusive Project (MEP) ile Türkiye’deki hiçbir alışveriş merkezi ya da çarşıda olmayan bir uygulama başlatarak, bir ilki gerçekleştirdi. Müşteri memnuniyetini her şeyin önünde tutan MASKO Mobilya Kenti, MEP ile üreticiler ve tüketiciler arasındaki uyumlu dengeyi sağlamaktadır. MEP Projesi, profesyonel eğitim danışmanlarının eşliğinde, uzman bir ekipten oluşmaktadır. Bağımsız 2 komiteden oluşan MEP’teki ilk komite, MEP sertifikasının hangi firmalar tarafından hak edileceğine karar verirken, diğer komite ise teknik altyapılar ile ilgilenmektedir.
 
Merak Ettikleriniz

Yüzde 100 müşteri memnuniyetini hedef alan MASKO Exclusive Project, 5 aşamalı bir eğitim programından oluşmaktadır. Eğitim sürecinin ilk adımını müraacat oluşturmaktadır. Kurumlar ve mağazalar bu projeye dahil olmak istediklerini yapacakları müracaatlar ile belirtmektedirler. Ardından grup halinde eğitimler başlamaktadır. Firma sahiplerinin, yöneticilerinin ve çalışanlarının toplu halde eğitime alındığı bu süreçte, MEP’in ne olduğu, müşteri ilişkilerinin hizmet sektörü için önemi ve gereklilikleri ve yasal mevzuattan bahsedilmektedir. Bu aşamaları eksiksiz bir şekilde tamamlayan katılımcı, MEP Kurulu tarafından ziyaret edilerek müşteri gözüyle eksiklikler tespit edilmektedir. Eğitimin dördüncü aşamasında ise hazırlanan protokoller, adayla paylaşılmaktadır. Eğitim, sertifikaların teslimi ve mağazaların vitrinlerine çıkarmaların yapıştırılması ile son bulmaktadır. Protokollerin katılımcıyla paylaşılması ile sertifikanın teslimi arasında ise 3 aylık bir süre geçmektedir. Bu 3 aylık sürede aday, sertifikayı hak edip etmediği üzerinde komite tarafından gözlenmektedir.

MEP, müşteri memnuniyetini hedefleyen bir proje olmasının yanı sıra üreticilerin (mağaza sahiplerinin) de yanında olan bir projedir. Bu proje ile hem tüketici, hem de üreticilerin yapılan alışverişten maksimum düzeyde memnun olmaları amaçlanmaktadır. Bu nedenle eğitim süreci, özellikle üreticiler için avantaj olarak değerlendirilmelidir. MEP ile katılımcılar öncelikle müşteri ilişkilerinin önemini öğrenerek, tüketim mallarının yasal mevzuatı hakkında da önemli bilgiler edinmektedirler. MEP Komitesi’nin belirli aralıklarla gerçekleştirdiği mağaza ziyaretleri sayesinde, üreticiler müşteri ile benzer bir durum olduğunda nasıl davranması gerektiği konusunda da deneyim kazanmaktadır. Ayrıca MEP sayesinde tüketiciden gelen her türlü şikayet, takdir ve öneri kayıt altına alınmaktadır. Bu durum, karışıklık olması ihtimalini de ortadan kaldırmaktadır.

MEP Projesi ile müşteri, ayıplı veya isteği dışında bir ürün aldığında, MASKO’nun bu problemin takipçisi olması amaçlanmaktadır. Müşteri memnuniyeti için gerekli çalışmaları ve takip sürecinin gerçekleştirildiği bu projede, normalde 6 ay olan kumaş garantisi 1 yıl, mobilyaların garantisi ise 2 yıl olarak verilmektedir. Mağaza görüntüleri, müşteri ilişkileri ve satış sonrası müşteri memnuniyeti gibi süreçleri içeren bu projede, iş ahlakı değerleri ile satış sonrası hizmet ve davranış ön planda tutulmaktadır. Sertifika, eğitimlere katılan, şartlara uyan ve iş ahlakına uyum gösteren firmalara verilmektedir. Bu da o firmaların internet sitelerinde, kiosklarda, AVM’de ve blok başlarında firmaların bu özelliğe sahip olduğuna dair bir işaret olmaktadır. Buralarda hiçbir mağduriyete uğramadan müşteri, güven içerisinde mobilyasını alabilmektedir. MASKO güvencesi olarak da tanımlanabilen MASKO Exclusive Project (MEP), kısaca üretimde kalite yanında yüzde 100 müşteri memnuniyetini hedeflemektedir.